Guide: Sådan lytter du til en podcast

Hvad er en podcast?
En podcast er ligesom et radioprogram, hvor man selv kan vælge hvor og hvornår man vil lytte. Mange podcasts udkommer som en del af en længere programrække med et overordnet tema.

Er det gratis?
De fleste podcasts koster ikke noget. Alle de podcasts Magasin du Nord Museum udgiver, kan du downloade og lytte til helt gratis.

Hvor lytter man?
Man kan lytte til podcasts på en computer, via en hjemmeside eller gennem en app på sin telefon eller tablet. Der findes mange forskellige podcast-apps.

Hvis du er Apple-bruger, så kan du bruge Apples egen podcast app “Apple Podcasts”. Er du Android-bruger kan du fx bruge Spotify eller Libsyn.

Abonnér på podcast
Du kan abonnere på Magasin du Nord Museums podcasts i din podcast app. Så får du automatisk besked, når der kommer nye episoder.

Find Magasin du Nord Museums podcast her