Lån Magasin og de 160 filialer

Lån en vandreudstilling helt gratis!
Biblioteker, kulturhuse, lokalarkiver m.fl. har nu mulighed for at låne udstillingen ’Magasin og de 160 filialer’.

vandreudstilling
Magasin du Nord har haft over 160 filialer i hele Danmark. Enkelte af butikkerne var ejet af Magasin selv, men langt de fleste var lokale manufakturhandlere, der indgik et samarbejde med Magasin. Manufakturhandlerne kunne som eneforhandlere benytte sig af Magasin du Nord navnet og købe ind til fordelagtig pris. Miniudstillingen giver en introduktion til Magasin du Nords 150-års historie, og fortæller om betydningen af de mange filialer rundt om i landet.

‘Magasin og de 160 filialer’ består af 3 roll up bannere i størrelsen 85×200 cm. Udstillingen, der kan lånes gratis af biblioteker, kulturhuse, lokalhistoriske arkiver og lignende steder, kan evt. suppleres med fotografier, arkivalier og genstande fra eget arkiv.

For mere information eller booking af udstillingen kontakt museumsinspektør: Britta Smits – bst@magasinmuseum.dk

Magasin du Nord Museum står bag udstillingen.
Læs mere om udstillingen her.

allinge