Samlingen

Det var Wessel & Vetts Fond som sikrede samlingen af Magasin artefakter og som i 2013 stod bag åbningen af museet. Samlingen er enestående i Danmark – der kendes ingen anden detailforretning, som har bevaret så mange dokumenter og genstande fra en så lang tidsperiode.

Et stormagasin – mange historier
Samlingen består af kjoler, sko, hatte, legetøj, uniformer, porcelæn, sølvtøj, malerier, reklamer, scrapbøger og tusindvis af fotos. Udstillingerne på museet skiftes løbende, hvorved der bliver sat fokus på forskellige perioder og afdelinger i stormagasinets historie.

Museumsværterne
I museets udstilling bliver gæsterne altid mødt af en museumsvært. Museet har 10 værter tilknyttet og ens for dem alle er, at de har været ansat i Magasin. Værterne deler med glæde ud af deres store viden om Magasin og fortæller også gerne anekdoter om deres tid i stormagasinet.